Tarieven 2021 bepalen
Het einde van het jaar nadert alweer. Dat betekent, dat wij weer voor onze klanten kijken naar de kostenontwikkelingen van dit jaar, vooruitkijken naar volgend jaar en samen met onze klanten de tarieven gaan bepalen voor aankomend jaar. Je kan hierbij kijken naar de adviezen van de verschillende brancheorganisaties zoals in de transport en logistiek bijvoorbeeld het rapport van Panteia wat voor TLN en evofenedex gemaakt wordt. Veel belangrijker vinden wij de kostenontwikkelingen in de organisaties zelf. Helaas worden deze laatste nog wel eens vergeten met als gevolg een financieel nadeel voor jezelf of voor je klant met alle risico’s van dien. Kijk dus ook goed naar wat je zelf nodig hebt en zorg voor de juiste onderbouwing.
Zorg bij alle klanten voor de juiste Vitamine A.
Zorg bij jouw klanten voor de juiste dosis aandacht tijdens het bespreken van de tariefsaanpassing. Aandacht loont natuurlijk altijd maar helemaal in deze tijd van Corona. Haal vervolgens het akkoord op de aanpassing van de tarieven als een professional binnen.
Traditioneel zien wij de volgende dosering van aandacht:
A+ en A klanten worden bezocht. Voor dit jaar zal een online afspraak in deze nieuwe werkelijkheid door Corona ook populair zijn.
B klanten krijgen een telefoongesprek, e-mail of een brief waarin de mogelijkheid staat om samen alsnog een afspraak te plannen.
C klanten krijgen een nette aankondiging per e-mail of per brief.
Hoe zorg jij voor Vitamine A bij de tariefsaanpassingen 2021? Laat het ons weten.
Verkoopondersteuning door 123commercie
123comercie helpt bedrijven de juiste dosis vitamine A te geven aan hun klanten door het bieden van verkoopondersteuning tijdens deze klantgesprekken en natuurlijk bij het samen bepalen van de tariefsaanpassingen. Bel of mail voor meer informatie.