Naast het geven van commerciële ondersteuning aan bedrijven geeft 123commercie jaarlijks diverse trainingen bij bedrijven in verschillende branches. De training, die we het meeste geven is de training “koude acquisitie in de praktijk”. Hier hebben we ons namelijk in gespecialiseerd. Specialist in “koude acquisitie” wordt je niet zomaar. Daar is kennis, kunde en jarenlange ervaring voor nodig.
Tijdens de training “koude acquisitie in de praktijk” belt de trainee met diverse potentiële relaties om onder begeleiding van de trainer in de praktijk de agenda te vullen. Rollenspelen benaderen niet voor niets slechts een klein deel van de werkelijkheid. Een van de onderdelen van het “koud bellen” is het voorstellen van jezelf en het bedrijf.
Vaak blijkt tijdens dit onderdeel, dat de verkoper door enthousiasme of soms onzekerheid te veel over het bedrijf wil vertellen waar hij werkt. Hij of zij verzandt in details en begint eigenlijk al te veel met verkopen aan de telefoon.
Je hebt als verkoper eigenlijk maar één doel: de afspraak. Richt je hier dan ook op!
Probeer jezelf en het bedrijf eens voor te stellen op de volgende manier en maak je eigen professionele telefoonpitch:
- Wie ben je en waar werk je voor?
- Waar help je bedrijven mee?
- Op wat voor manier doe je dat?
Beantwoord alle vragen “to the point”; binnen 30 seconden moet dit lukken!
Feedback is altijd welkom. Laat ons daarom ook deze keer weer weten hoe het gegaan is.
Succes ermee!