Chauffeurs? Nee……..ambassadeurs! maak ook het verschil als logistiek dienstverlener.

123commercie traint veel mensen in de transportbranche; en dat is niet zonder reden.

Trainen verkoop buitendienst en binnendienst
Het is vanzelfsprekend, dat transportbedrijven investeren in hun verkopers.

123commercie traint veel op verkooptechniek (IQ) maar steeds vaker trainen we op emotionele intelligentie (EQ). Hoe kan je als verkoper je optimaal verbinden met de persoon die tegenover je zit. En hoe kan je er voor zorgen, dat je informatie zo aanbiedt aan de persoon die tegenover je zit, dat hij dit het beste begrijpt.

Trainen planning en klantenservice
Wel nodig maar minder vanzelfsprekend is het trainen van de operatie.

Iedere ondernemer in de transport die ik spreek geeft aan, dat het geld verdiend of weggegooid wordt op de planning. Toch wordt er weinig aandacht besteed aan training voor de operatie. Een veel gehoorde term in transport is afspraak=afspraak. Deze uitspraak is er niet voor niets gekomen. Als je gaat kijken naar de medewerkers die op een planning actief zijn hebben deze veelal het gedragstype “correct en precies”. Dit zijn mensen die zich het lekkerste voelen bij structuur en haalbare afspraken maar zich hier ook aan vasthouden.

Op de operatie trainen wij dan ook veel op klantvriendelijkheid en klantgerichtheid. Hoe professioneel is het, als je aandacht hebt voor de klant. Begrijpt wat de klant wil maar ook waarom hij dit wil. Investeer tijd in de klant en raffel serieuze vragen niet af. Dit betekent, dat je af en toe de structuur wat los moet kunnen laten en niet te vast moet houden aan regels en procedures; ook al heb je gelijk.

Trainen chauffeurs
“Chauffeurs moeten alleen goed kunnen rijden en snel kunnen leveren” toch?

Dit credo gaat echt niet meer op; Chauffeurs zijn ambassadeurs geworden. Natuurlijk was een vriendelijke en meewerkende chauffeur altijd al belangrijk. De laatste jaren doe je echter niet meer mee bij aanvragen of tenders als je niet kan aangeven hoe je als vervoerder of logistiek dienstverlener jouw chauffeurs en eventueel bijrijders traint. Internet en daarbij de consumentenleveringen hebben de vraag naar goed opgeleide chauffeurs een boost gegeven. De chauffeurs die alleen zakelijke leveringen verzorgen ontbreken tegenwoordig ook niet meer op de trainingen.

Wij trainen chauffeurs op het gebied van communicatie, klantgerichtheid en klantvriendelijkheid. Alleen op deze manier kunnen ze voor het “smile-effect” bij de klanten zorgen en maak je als transporteur of logistiek dienstverlener het verschil.

Inderdaad; zonder transport staat alles stil

Gratis tips voor betere acquisitie

Vul jouw e-mail adres in en verbeter jezelf ook op het gebied van acquisitie.

Kopieer CFgCOzh3 in het onderstaande veld

123commercie

Eikenlaan 42
1231 BH Loosdrecht

KVK: 51943581
IBAN: NL90 RABO 01606 80 875





Contact opnemen

Heb je vragen over acquisitie of training neem dan contact met ons op.



© 2019 - 123commercie heeft haar website laten maken door Ebbers Media.