Recent onderzoek wijst uit, dat 79% van alle bedrijven extra investeert in de (koude) acquisitie nu het (nog) goed gaat. De belangrijkste redenen, die hiervoor worden gegeven hebben we op een rijtje gezet in deze top 7.
- Juist nu het goed gaat willen we nieuwe klanten erbij hebben zodat als er toch een negatieve spin-off komt vanwege Corona wij onze risico’s gespreid hebben en we bij deze nieuwe klanten verder kunnen opschalen.
- Juist in betere tijden willen we bezig zijn om als bedrijf meer ‘vet op de botten’ te krijgen. Dit doen we onder andere door het verbeteren van onze marges. (Koude) acquisitie gebruiken we dus ook voor het verbeteren van onze klantenportefeuille. Als een bestaande klant niet mee wil gaan in ons voorstel en we echt alles er aan hebben gedaan om er met de klant uit te komen hebben we de keuze om hem voor een andere -beter renderende- of -beter passende- klant in te ruilen.
- Als een klant besluit voor een andere leverancier te kiezen moet er nieuwe omzet bij komen. Om binnen een redelijke termijn aan de zelfde omzet te komen moet je gewoon al bekend zijn bij deze bedrijven.
- Koude acquisitie is een continu proces wat je wel kunt inperken maar volgens ons niet kan stopzetten. Om in gesprek te komen met interessante contactpersonen bij interessante bedrijven moet je ze aandacht geven. Dit doen wij om te beginnen door (koude) acquisitie.
- Koude acquisitie zorgt ervoor, dat je ‘feel’ houdt met de markt en dus weet wat er speelt bij jouw potentiële klanten en andere aanbieders in de markt.
- Omdat het relatief goed gaat in de markt zien wij collega’s in de markt, die vinden dat ze zich meer fouten kunnen permitteren en dat klanten eigenlijk niet moeten zeuren. Ze verslappen. Hier spelen wij graag op in door middel van koude acquisitie en verkoopondersteuning.
- Ieder jaar willen we gewoon groeien. Als het goed gaat, als het minder gaat en ook tijdens deze tijden van Corona. We vinden koude acquisitie niet leuk om te doen maar zonder kunnen we nou eenmaal niet.
Waar wacht jij nog op?